Skip to Content Skip to Search

Update on GSK Egypt & GSK Tunisia

Further to the disclosures previously made to the Egyptian Stock Exchange and Egyptian Financial Regulatory Authority that GSK and Hikma Pharmaceuticals had entered into a non-binding term sheet regarding a potential sale of GSK’s pharmaceutical and consumer businesses in Egypt and its pharmaceutical business in Tunisia, we announced on 11 March that we have not reached agreement and have ceased discussions in relation to the potential sale of these businesses.

On 15 March GlaxoSmithKline SAE communicated to the Egyptian Stock Exchange that GSK’s immediate focus is stabilising the operations of our company in Egypt and the supply of medicines and consumer healthcare products to our patients and consumers. Furthermore, GSK will now review its strategic options for these businesses. Therefore, there is no sale process with any party at this time.

   

تحديث خاص بجلاكسوسميثكلاين مصر وجلاكسوسميثكلان تونس

إلحاقا بالإفصاحات التي تم تقديمها سابقًا إلى البورصة المصرية والهيئة العامة للرقابة المالية عن قيام جلاكسوسميثكلاين وشركة حكمة فارماسيوتيكالز بتوقيع مذكرة شروط غير ملزمة بغرض الاستحواذ المحتمل على أعمال جلاكسوسميثكلاين في مصر في مجال الأدوية والرعاية الصحية الاستهلاكية، وكذلك أعمالها الدوائية في تونس، فقد أعلنا في الحادي عشر من مارس أننا لم نتوصل إلى اتفاق بخصوص هذه الصفقة وعليه توقفت المفاوضات فيما يتعلق بالاستحواذ المحتمل على تلك الأعمال.

هذا وقد ابلغت جلاكسوسميثكلاين-مصر في الخامس عشر من مارس البورصة المصرية أن تركيز الشركة  منصب في الوقت الراهن على استقرار الأعمال في مصر وتوفير الدواء ومنتجات الرعاية الصحية الاستهلاكية للمرضى والعملاء، وذلك جنبا إلى النظر في الخيارات الاستراتيجية لهذه الأعمال.

وبناء على ما تقدم، لن تكون هناك عملية بيع لأي طرف في الوقت الحالي.

إنتهى